top of page

יואבירז במסע עם גדוד דוכיפת

חוויה מרגשת וחד פעמית עברה על יואב, אבא של רז, ביום שלישי 7.5.13.


צריך להקדים ולומר כי מג"ד דוכיפת סא"ל שי שביון, שמע מאורה שיואב אמר לא פעם כי הוא מרגיש חיבור מיוחד לבסיס הגדוד בבית אל שבו רז שרת ונפל. לפני יום הזיכרון האחרון, שביון התקשר ליואב והבטיח לו כי יום אחד יגיע לביתו בנהריה ויואב יצטרף אליו ליום פעילות עם הגדוד. הבטיח - וקיים.


ביום שלישי שהיה במקרה או שלא, גם ערב יום ירושלים, הגיע היונדאי של המג"ד לנהריה ויואב הוסע לפסגת זאב בירושלים שם המתינו כל חיילי הגדוד ומפקדיו על מדשאה באחד הרחובות.

יצוין כי באותו שבוע גם עבר הגדוד לגזרת הבקעה ולציון סיום התקופה והתחלתה של חדשה, המג"ד שביון כינס את חיילי הגדוד ומפקדיו והסביר כי הם עומדים לצאת למסע הליכה סמלי וערכי של 6 ק"מ ברחובות פסגת זאב, בדיוק על אותן הגבעות שבהן לחמו משחררי ירושלים, ומשקיפות גם על בית אל, שם שרת ונפל רז.

המסע נמשך כשעה והסתיים באנדרטת דוכיפת הנמצאת ברחוב "סיירת דוכיפת". יואב הצטרף לכל המסלול, הגיע אמנם "חצי מעולף" אבל על הרגליים שלו ובכבוד...לרז.


אחרי הסדרת נשימה הצטלם עם פלוגת המסלול שבה פיקד רז יחד עם המג"ד והמ"פ שאפילו דאג לחבוש את הכומתה שלו על הראש של יואב. בהמשך נערך הגדוד לטקס צבאי מלא (דום, נוח, דגל, המנון). יואב הופתע כשהוזמן לשאת דברים קצרים על החיבור שלו לגדוד ועל אישיותו של רז. בהמשך הטקס הוענקו מגיני הערכה לקצין ושני לוחמים בעקבות הצטיינותם בפעולה מוצלחת שביצעו לאחרונה. בסיום סופקה ארוחה ראויה ואחריה הוחסר יואב לנהריה, קצת "קרוע" אבל מרוגש מאירוע בלתי נשכח.



פוסטים אחרונים

הצג הכול

אזכרז איתנו אבל אחרת - 20 שנה

אז איך זה מרגיש 20 שנה? התשובה כמו תמיד בפרטים הקטנים. למשל: להמשיך לשבת לידך כנהג מלווה ולהזהיר אותך לא להתקרב לרכב שאתה עוקף כי לא זכית לנהוג מספיק והנהיגה שלך היתה זקוקה לשיפור קל... למשל: להביט בך

bottom of page