top of page

עדיין לא מאמינים שנלקחת מאיתנו - החבורז

לרז שלנו,

מה שאנחנו הולכים לומר לך רז, אולי יישמע כמו מילים גדולות שאומרים לכל אדם שהולך לעולמו והרבה פעמים קורה שרק לאחר שבן-אדם נהרג מבינים כמה מקסים הוא היה, אך אנחנו הבנו את זה כבר מזמן. לא נדרשה יותר מהיכרות קצרה איתך על-מנת להבין שאתה בן-אדם מדהים. מעולם לא היית עצוב, תמיד הסתכלת בצורה אופטימית על כל מצב בחייך, ולכן לא ידענו מעולם שאתה בסכנה. לא היה לך צורך בכתף תומכת, תמיד הסתדרת.


גרמת לכל אחד שהיה קרוב אליך להרגיש שהיית החבר הכי טוב שלו, המלאך והאח של כל אחד מחבריך, ותראה כמה חברים היו לך, שבאו בשבילך לחלוק כבוד אחרון.


בדיוק כמו שמך, רז, היית איש סוד, וכולנו הרגשנו שאנחנו יכולים לספר לך את הדברים הכי אישיים שלנו. תמיד הקשבת, התעניינת וידעת לתת את העצות הטובות ביותר. כמה הרבה ידעת עלינו.


רז שלנו - היית מלח הארץ – הכי טוב שהיה, ראשון בכל דבר, מצטיין בהכל, יוזם, מנהיג, שאפתן וכריזמטי. ילד מקסים, חבר וגבר אמיתי. אין מספיק מילים כדי לתאר איזה בן-אדם ענק אתה. היית החוליה המקשרת בחבורה, ותמיד ניסית לתווך ולפייס.


אי אפשר להאמין שאנחנו נמשיך במסלול החיים הרגיל – צבא, טיול, לימודים, עבודה ומשפחה, ואתה תישאר לנצח חייל, ילד בן 19, שעוד לא הספיק לטעום מהכל. אנחנו רק יכולים להתנחם בכך שנהרגת במילוי תפקידך, כגיבור, למען האידיאולוגיה שהאמנת בה.


רז שלנו - אנחנו עדיין לא מאמינים שנלקחת מאיתנו. לא מסוגלים לדבר עליך בלשון עבר. הרי בטח תחזור בשבוע הבא כמו שהיית אמור ונתכנן את היציאה של שישי בערב. מחכים לטלפון ממך, שתתקשר ותגיד שהכל בסדר. כמה החיוך שלך חסר לנו עכשיו,כמה הצחוק הרך שנעלם היה עוזר עכשיו בדממה הנצחית והשארת לנו רק שביבי זיכרונות מרחפים, הבזקים של צחוק מתגלגל וחיוך מתוק בתוך כ"א מאיתנו שיישארו לנצח.

אז זהו אנחנו לא נפרדים – תמיד תישאר איתנו ובליבנו ותלווה אותנו במשך כל חיינו.

תבוא לבקר אותנו בחלומות ותספר לנו מה עובר עליך בגן-העדן, שממנו הגעת ואליו אתה חוזר. תשמור על עצמך שם למעלה ותשמור עלינו. אנחנו חייבים לך כל כך הרבה.


אוהבים ומתגעגעים.


4.11.2001


פוסטים אחרונים

הצג הכול

21 שנים איתך אבל אחרת - יניב גל

רז היקר, יום הזיכרון 2018 - טקס בשגרירות בברלין שבו אני מספר עליך בעברית ואנגלית ומנסה להסביר לעובדים הגרמנים (שזה גם ככה הזוי...) למה אנחנו עצובים ביום הזה. יום הזיכרון 2019, אני יושב על ספסל ברחוב ר

20 שנה - טלי

20 זה המספר הזה שכולנו חששנו מהיום שיגיע. 20 זו השנה הזאת, שבה מספר השנים שאינך - גדול ממספר השנים שהיית. וכמה דברים קרו ב=20 שנה. דברים כמו פייסבוק, ויקיפדיה, ווייז, וואטסאפ, כיפת ברזל, ריצוף גנום וע

bottom of page